ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ/ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ

Ξεκινήσαμε το πρώτο έργο χορηγία: τουριστικός/πολιτιστικός οδηγός της πατρίδας μας. Παρακαλούμε τους κατόχους των πληροφοριών και εθελοντές από κάθε χωριό της ΕΕΜ να μας αποστείλουν:...

18.6.15

Αυτες ειναι ο αποδειξεις της συμμοριας του Δημου Φοινικης

Καληνύχτα κ. Ντούλε,  κ. Μπάμπη, κ, Καίση, κ. Μποζώροι κ.α.  Aυτός ο τόπος δεν μπορεί να σας θρέψει άλλο ! 
Την Κυριακή πάμε σε εκλογές και σιγά σιγά φαίνεται να ξεκαθαρίζει το τοπίο στους τέσσερεις δήμους που ο βορειοηπειρωτικός ελληνισμός θα πρωταγωνιστήσει.
Στη Χιμάρα και την Κονίσπολη όλοι οι έλληνες είναι ενωμένοι και στηρίζουν δυναμικά τον Μπελέρη και τον Γκούντα.  
Στο Δήμο Δρόπολης δυστυχώς  θα πέσει ξανά πολύ χρήμα και θα κερδίσει αυτός που θα ρίξει τα περισσότερα.
Τα βλέμματα των περισσοτέρων είναι στραμμένα στο Δήμο Φοινίκη γιατί είναι ο μεγαλύτερος της μειονότητας. Σε αυτό το δήμο κατασκήνωσε και ο πρόεδρος της ΚΕΑΔ κ. Βαγγέλης Ντούλες γιατί εκεί φαίνεται να κρίνεται το πολιτικό του μέλλον. 

Τον πρόεδρο της Ομόνοιας κ. Λεωνίδα Παππά τον είδαμε σε όλους τους άλλους δήμους εκτός της Φοινίκης γιατί όπως λένε διαφωνούσε έντονα με την υποψηφιότητα του Γιάννη Μπάμπη.

Ο κ. Ντούλες το μόνο που έχει να πει και αυτή τη φορά στους Βουρκιώτες είναι πόσο κακοί είναι οι άλλοι και όταν κάνουν κρητική στον ίδιο και τον υποψήφιου του κ. Γιάννη Μπάμπη  το θεωρεί λασπολογία. Εμείς όμως συγκεντρώσαμε λίγα από τα πολλά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο κ. Ντούλες έχει συστήσει μια συμμορία για να επιβιώσει ο ίδιος και η παρέα του χωρίς να τον ενδιαφέρει η πρόοδος του τόπου. Και πώς να τον ενδιαφέρει αφου ο ίδιος ζει στα Τίρανα και τα Γιάννενα.

Αναφερόμαστε σε κάποια συγκεκριμένα στοιχεία:

     1.   Ο κ. Ντούλες κατηγορεί το Μέγκα για συνεργάτες των Αλβανών. Αυτός όμως που ωφελήθηκε από την εξουσία των αλβανών είναι ο κ. Ντούλες, ο κ. Μπάμπης και όλοι οι φίλοι και οι φιλενάδες του. Η κα. Oljana Ifti παραμένει κανονικά στην κυβέρνηση παρά τη δήλωση του κ. Ντούλε ότι αποχωρεί. Άλλωστε όσες φορές κάλεσαν το Μέγκα για να μπει σε κάποιο αλβανικό κυβερνητικό σχήμα, δε μπήκε ποτέ.

     2.    Ο κ. Γιάννης Μπάμπης, πριν γίνει υφυπουργός, έπαιρνε για  χρόνια μισθό στην Επαρχία
Μεσοποτάμου χωρίς να εργαστεί ούτε μία μέρα. Αυτό είναι κανονικό κλέψιμο σε συνεργασία με το φίλο και συνεργάτη  του Θέμη Καίση. Αν αυτό είναι ψέμα, τον προκαλούμε να μας κάνει μήνυση.

     3.    Τον άλλον τον Καίση που είναι έπαρχος Αλύκου και επίσης στενός συνεργάτης του κ. Μπάμπη, τον είχε διώξει η Ομόνοια γιατί στην πρώτη του θητεία είχε ξεπουλήσει τον τόπο σε αλβανούς. Το 2011 ο κ. Ντούλες και ο κ. Μπάμπης τον επανέφεραν γιατί τον χρειάζονταν οι ίδιοι ή τους διέταξαν οι αλβανικές υπηρεσίες γιατί τον χρειάζονταν αυτές. Στη δεύτερη θητεία του δεν ξέρουμε όλα τα κατορθώματα του, αυτό που ξέρουμε είναι ότι πούλησε το ίδιο του σπίτι στο χωριό Καινούργιο  σε αλβανούς. 

     4.   Όπως αποκαλύψαμε σε προηγούμενο άρθρο, στην Επαρχία Μεσοποτάμου (μπορεί και σε άλλες) και στο χωριό Δρόβιανη, γράφτηκαν αλβανοί από τη Σκόδρα. Πως μπορεί να λες πατριώτες αυτούς που αλλοιώνουν πληθυσμιακά με αλβανούς  τα χωριά μας; 

      5.    Ο Έπαρχος Λιβαδειάς και φίλος του κ. Ντούλε, είχε στείλε επιστολή σε αλβανικές αρχές που τους
ζητούσε να αφαιρέσουν το οικόπεδο από έναν έλληνα, γιατί όπως έλεγε όλο το χωριό Λιβαδειά ήταν ιδιοκτησία του χότζα από το λιάμπικο χωριό Μπόρσι.

      6.     Όσο για το παρελθόν,  και το ποιόν της οικογένειας του  κ. Γιάννη Μπάμπη, όλος ο Βούρκος ξέρει.


Όλα αυτά κάνει πως δεν τα βλέπει ο κ. Ντούλες γιατί δεν τον ενδιαφέρει ο τόπος αλλα αν όλοι αυτοί είναι πιστά σκυλάκια του που θα του κρατούν την καρέκλα.

Καληνύχτα κ. Ντούλε,  κ. Μπάμπη, κ, Καίση, κ. Μποζώροι κ.α.  αυτός ο τόπος δεν μπορεί να σας θρέψει άλλο ! 

13 σχόλια:

  1. Ανώνυμος18/6/15 10:02 π.μ.

    ΠΩΣ ΕΝΑ ΣΥΜΦΩΝΟ ΑΠΟΔΥΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΩΝ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ...ΤΟ 1944 ΕΑΜ Φιλιατών πιστο στην διεθνιστική ιδεολογία [ ΚΑΙ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΧΑΛΑΣΕΙ ΤΗΝ ΩΣ ΤΟΤΕ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΩΝ, ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ] επικεντρώθηκε να καταδείξει στους τουρκοτσαμηδες της περιοχής ότι υπήρξαν θύματα της φασιστικής προπαγάνδας και των αρχηγών τους και ότι ο δρόμος που έπρεπε στο εξής να ακολουθήσουν ήταν ο πόλεμος εναντίον του φασισμού κάθε μορφής, των Γερμανών και των συνεργατών τους. Ως αποτέλεσμα της προσπάθειας αυτής συγκροτήθηκε αρχικά μία Αντιφασιστική Επιτροπή Τσαμουριάς, αποτελούμενη από Τσάμηδες της περιοχής Φιλιατών .), η οποία και ήρθε σε συνεργασία με το ΕΑΜ Ηπείρου και το Απελευθερωτικό Μέτωπο της Αλβανίας... ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΕΑΜΙΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΟΤΙ ΕΙΧΑΝΕ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑΤΑ ''ΦΑΣΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ'' ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΤΟΥΣ'ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ Ο ''ΑΠΛΟΣ'' ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΩΣ ΤΟΤΕ [ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΠΛΕΙΟΨΗΦΕΙΑ] ΤΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ [ΑΞΟΝΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΟΠΩΣ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ] ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΟΧΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΤΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΗΝ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΧΟΤΑΝΕ ''ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΒΑΝΙΕΣ'' ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ '''ΜΕΓΑΛΗ ΑΛΒΑΝΙΑ'' ΠΟΛΕΜΑΓΑΝΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΙΤΑΛΩΝ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ...ΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ''ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝΕ '' ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΜ ΕΛΑΣ [ ΛΙΓΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 1944 ΑΦΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΗΤΤΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ] ΗΤΑΝ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΒΟΡΕΙΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ ΠΟΤΑΜΟΥ [ ΜΙΚΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑΣ ΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ [ΟΡΕΙΝΗ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ] ΕΛΕΓΧΕ Ο ΕΛΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΤΕΙΝΕ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΤΑ ΤΟ 1944 ,ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ,ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΗΜΙΟΡΕΙΝΑ ΜΕΡΗ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΤΣΑΜΟΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΕΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟ ΕΑΜ [ ΘΕΛΟΝΑΣ Η ΜΗ] ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ,].. ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΕΙΧΑΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΚΑΤΑΤΑΧΘΕΙ ΣΤΟ ΕΑΜ ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΥΝΕΧΙΖΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟΙ ΣΤΑ 14 ΤΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΞΙΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΖΑΝΤΕΜΕΡΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΤΙΩΣ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ ΤΣΑΜΗΔΕΣ...ΟΙ ΕΝΤΑΞΗ ''ΑΡΚΕΤΩΝ '' ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΣΤΟ ΕΑΜ ΣΥΝΕΒΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΠΕΡΑΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ,ΟΤΑΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΟΤΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΘΑ ΕΦΕΥΓΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΜΕΝΑΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΕΛΑΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΔΕΣ..ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΣΩΖΕ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟΥ...ΕΤΣΙ Η ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟΝ ΕΛΑΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΕΙΔΟΣ ΣΩΗΡΙΑΣ.....
    Αργότερα, στις αρχές Ιουλίου το 1944 [ 2 ΜΟΛΙΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ] , υπογράφτηκε στη Φοινίκη [ χωριο ελληνικο της Θεσπρωτιας] των Φιλιατών συμφωνία μεταξύ του ΕΑΜ και εκπροσώπων των μουσουλμάνων Αλβανών της περιοχής, η οποία προέβλεπε, μεταξύ άλλων...
    -την αμνήστευση των μουσουλμάνων για όλα τα αδικήματα που διαπράχθηκαν σε βάρος των Ελλήνων μέχρι την υπογραφή της συμφωνίας, -
    την υποχρέωση τους να παραδώσουν στον ΕΛΑΣ τους Φιλιάτες χωρίς συγκρούσεις, να ενισχύσουν τις τάξεις του ΕΛΑΣ σε περίπτωση σύγκρουσης του ΕΛΑΣ με τον ΕΔΕΣ-ΕΟΕΑ και ΚΛΠ.
    Τότε εντάχθηκαν στον ΕΛΑΣ και 40 επιπλέον μουσουλμάνοι Αλβανοί, ενισχύοντας το μικτό τάγμα που δρούσε ήδη στην περιοχή. Το μικτό τάγμα για την περιφέρεια της Τσαμουριάς είχε ήδη συγκροτηθεί από τις 10 Ιανουαρίου του 1944, με πρωτοβουλία του 15ου συντάγματος του ΕΛΑΣ και με τη σύμφωνη γνώμη του αλβανικού FNC130. Συνδιοικητές του είχαν οριστεί αρχικά οι Μουχαρέμ Ντέμι και Σπύρος Σκεύης, αργότερα όμως, έγινε ο Ιωάννης Σαράφης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος18/6/15 10:02 π.μ.

    ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ, [ΜΟΛΙΣ 2 ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ] , ΥΠΗΡΧΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΤΑΓΜΑ ΜΕ ΤΣΑΜΗΔΕΣ [ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΧΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΟΛΙΣ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 1944] ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΜΙΓΕΣ , ΑΛΛΑ ΜΕΙΚΤΟ [ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ] ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΗΤΑΝ 14 ΑΜΙΓΟΙ ΤΑ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΙΚΑ ΕΝΟΠΛΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ..ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΕΝΟΠΛΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ, ΕΞ ΑΡΧΗΣ , ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΗ [ ΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΚΙΝΗΤΡΑ-ΣΚΟΠΟΥΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ-ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΥΟΘΕΤΗΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΕΙΑ ΤΟΥΣ] ΕΝΩ Η ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΔΙΑΦΑΙΝΟΤΑΝΕ Η ΗΤΤΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ , ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ-ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑΖΙΚΗ [ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ]..ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΕΡΙΟΧΗ [ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΑΜΕΣΑ ΥΠΟ ΤΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΕΑΜ]...ΕΠΙΣΗΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ...Ο ΟΡΟΣ ΠΕΡΙ '''ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΩΣ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ '' [ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΘΕΣΑΝ ΟΙ ΕΛΑΣΙΤΕΣ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΝ ΠΡΟΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΕΡΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥΣ] ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΜΩΣ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΥΝΕΒΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΥΤΕΣ..... ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΑΤΙ [ ΠΟΥ ΑΝΗΚΑΝ ΣΤΗΝ '''ΕΛΑΣΙΤΙΚΗ'' ΖΩΝΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗ '''ΕΔΕΣΙΤΙΚΗ'' ΟΠΩΣ ΟΙ ΝΟΤΙΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΑΜΑ ΤΣΑΜΗΔΕΣ [ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΛΥΘΗΣΜΙΑΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΑΞΑΝΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ] ......ΣΥΝΕΠΩΣ ΟΤΑΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΠΩΣ Ο ΕΑΜ Ο ΟΡΟΣ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΟ ΑΥΤΟ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΔΕΙΧΝΕΙΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ''ΟΙ ΑΔΙΚΙΕΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ'' ΔΕΝ ΗΤΑΝ Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ,Η ΚΑΤΙ ΣΠΑΝΙΟ-ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΟ ....ΜΑΛΛΟΝ ΗΤΑΝ '''Ο ΚΑΝΟΝΑΣ''''.....ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ''ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ''ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ [ ΔΗΛΑΔΗ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΗ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΙΧΑΝΕ ΔΙΑΠΡΑΞΕΙ ΑΡΑ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙ ΕΙΧΑΝ ΠΡΑΞΕΙ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝΕ ΣΚΟΠΙΜΟ ΚΑ ΣΩΤΗΡΙΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ ΑΜΝΗΣΤΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΨΑΝΕ ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΤΟΤΕ ΣΤΟ ΕΞΗΣ]...ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ-ΚΛΙΜΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝΕ ΣΥΜΒΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ΣΤΑ ΜΕΡΗ ΕΚΕΙΝΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΚΑΙ Η ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΕΣΠΕΥΣΑΝ ΝΑ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΑΜ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ .... ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΡΘΑ ΕΠΡΑΞΕ ΤΟ ΕΑΜ ΝΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ[ ΕΣΤΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΤΣΑΜΗΔΩΝ ] ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΠΛΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΑΦΟΥ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΟΤΑΝΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ [ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΩΣ ΤΟΤΕ ΠΟΛΕΜΑΓΑΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥΣ] ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΝΕ ΚΙΟΛΑΣ Ο ΕΛΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΝΕΟ ΕΜΨΥΧΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΔΗΛΑΔΗ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΕΜΨΥΧΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΜΑΣ..ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ [ΜΑΤΑΙΑ-ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ] ΕΛΠΙΔΑ ΟΤΙ ΟΙ ΚΟΙΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ [ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΧΟΤΖΑ ] ΘΑ ΕΦΕΡΝΑΝ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΙΝΟ -ΠΟΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΜΕΛΛΟΝ [ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΩΣ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ]...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος18/6/15 10:03 π.μ.

    Eπισης από μονο του αυτό το συμφωνο που υπογραφτηκε μεταξυ ΕΑΜ και Τσαμηδων ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 1944 τρεις μολις μηνες πριν την απελευθερωση δειχνει ότι οι τσαμηδες της περιοχης ηταν όχι απλα εχθρικοι ως πλυθησμος προς το ΕΑΜ αλλα ως και απολυτα γερμανοφιλοι-ενοπλοι συμμαχοι αυτων .....καθως όπως ξερουμε τέτοιες συμφωνιες το ΕΑΜ υπεγραφε [ κατά τις παραμονες της απελευθερωσης] όχι με τον αμαχο πλυθησμο καποιου ορεινου ανταρτοχωριου [ ου ούτως ηαλλως υποστηριζε τον αγωνα των ανταρτωβ ως τοτε] αλλα με πληθυσμούς και ενοπλα σωματα τα οποια ηταν εχθρικα ως τοτε προς το ανταρτικο του ΕΛΑΣ...όπως εγινε και με τμημα της Οχρανα των βουλγαρων αυτονομιστών σε περιοχες κοντα στα σύνορα ...και το εκανε ακριβως ώστε κατά την υποχωρηση των γερμανων να εχει να αντιμετωπισει μονο τα στρατεύματα τους και όχι να πολεμάει και εναντιον των κατά τοπους ενοπλων σωματων των συνεργατων-συμμαχων τους....ακομα και ο ορος για τη ''παραδωση του Φιλιατι'' χωρις να προβαλουν αντισταση οι τουρκοτσαμηδες του χωριου ''''' κατά την απελευθερωση δειχνει αυτό που αναφέραμε ποιο πανω....την απολυτα εχθρικη σταση ως τοτε των Τουρκοτσαμηδων απέναντι στον ελληνισμο ανεξαρτήτως παρατάξεως [ΕΑΜ Η ΕΔΕΣ] ...και μαλιστα ενοπλη αντιπαλοτητα..καθως όπως ξερουμε κατά την υποχωρηση των Γερμανων οι ΕΛΑΣΙΤΕΣ εισερχονταν σε κάθε πολη και κωμοπολη με τα οπλα και τις ελληνικες σημαιες ως ελευθερωτες .... όμως εβαλε αυτόν τον ορο στη συμφωνια γιατι ηξερε ότι οι ενοπλοι τουρκοτσαμηδες[ συμμμαχοι ως τοτε των ναζιστικων στρατευμάτων και με εντονη αντιανταρτικη δραση] θα αμυνονταν ενοπλα σε αυτή την εισοδο στη πολη τους [ εοσοδο όχι κομμουνιστικων-ελασιτικων τμηματων αλλα ελληνικων , αφου δεν διακατεχονταν από αντικομουνιστικο μενος αλλα κυριως από ανθελληνικο και για αυτό πολεμάγανε για να ενωθει η θεσπρωτια με τη Μεγαλη Αλβανια και εναντιον του ΕΔΕΣ αλλα και του ΕΛΑΣ....για τους Τουρκοτσαμηδες ηταν κατι παρομοιο...δηλαδή ελληνες ανταρτες...
    τελος ας μην ξεχναμε και ότι ο ΕΔΕΣ καταφερε κατά το τελος της κατοχης να παρει στο πλευρο του καποιους ενοπλους Τουρκοτσαμηδες από το χωριο Κοντρα και να πολεμησουν πλεον με τον ΕΔΕΣ ενατιον των αποχωρουντων Γερμανικων στρατευματων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι δολοφονίες εναντίον των Τσάμηδων Αλβανών είχαν ξεκινήσει ήδη από το 1913 από ελληνικές συμορίες που επιτίθονταν στην περιοχή –ενθαρυμένες προφανώς και από τις τότε ελληνικές αρχές. Ο Μάρκος Δεληγιαννάκης (μετά την προσάρτηση της Παραμυθιάς και της υπόλοιπης Τσαμουριάς στην Ελλάδα το 23.02.1913) με τη συμμορία του συνέλλαβαν 72 πρόκριτους Τσάμηδες, τους μετέφεραν στην τοποθεσία «Λίβερη» κοντά στο Σελάνι και τους σκότωσαν. Το γεγονός –διανθισμένο φυσικά με μπόλικη ελληνική προπαγάνδα- ομολογεί ο Σταύρος Παπαμώκος στο βιβλίο του «Η Σέλλιανη χθες και σήμερα» (εκδόθηκε στην Αθήνα το 1997) στη σελίδα 160:

    «Ο οπλαρχηγός Μάρκος Δεληγιαννάκης επί κεφαλής ομάδας κρητικών μαχητών, αλλά και άλλων ενόπλων από τα γύρω χριστια-νικά χωριά, κατέβηκαν στα τουρκοχώρια της Τσιαμουριάς και συνέλαβαν 72 Τουρκαλβανούς, τους οποίους μετέφεραν δεμένους στο απόμερο και ολοσκότεινο ρέμα ‘Μπιντούρια και Κατσικιά’ της Σέλλιανης και τους εκτέλεσαν». Προσέξτε πως αποκαλεί τα αλβανικά χωριά περιφρονητικά ως «τουρκοχώρια». Παρόλο που ο Παπαμώκος κατακρίνει στο βιβλίο του για λόγους τακτικής- την πράξη του συμμορίτη Δεληγιαννάκη, ο στόχος του είναι προφανής. Εννοεί ότι ‘οι Τούρκοι ήταν κατακτητές των Ελλήνων και τους είχαν σκλάβους, ο Μάρκος Δεληγιαννάκης επιτέθηκε στα τουρκοχώρια κ.τλ.’. Δηλαδή με λίγα λόγια, αφήνει να εννοηθεί ότι ο Δεληγιαννάκης είχε το δίκαιο με το μέρος του, ότι επιτέθηκε στα χωριά των κατακτητών κ.α.

    Για την πράξη αυτή του Δεληγιαννάκη έχει βγει ακόμα και δημοτικό παραδοσιακό τραγούδι από τους Έλληνες, με το όνομα «Του Μάρκου Δεληγιαννάκη» όπου περιγράφεται αυτή η σφαγή στο Σελάνι (ελλ. ‘Σέλλιανη’):

    «Σαν τι κακό σας έκανα, κι μι κατηγουράτι;
    Ιγώ χουριά δεν έκαψα και σκλάβους δεν επήρα.
    Ιγώ τους πρώτους έμασα, εξήντα δυο νουμάτους
    Στη Σέλλιανη τους έσυρα, στο μνήμα του Μανώλη.
    Ξύπνα, Μανώλη ψυχογιέ, απού το μαύρου χώμα,
    να δεις αρνιά που σου ’φερα, κριάρια σουβλισμένα».

    Οι Έλληνες πρόκριτοι της Παραμυθιάς που δολοφονήθηκαν από κάποιους Τσάμηδες ήταν λοιπόν αθώα θύματα αλλά οι 72 Αλβανοί που δολοφονήθηκαν από τη συμμορία του Δεληγιαννάκη ήταν κριάρια για σούβλισμα!!!

    Στις 12/1/1942, στο κέντρο της Παραμυθιάς, ο ανθυπασπιστής της Χωροφυλακής Ηλίας Νίκου, Διοικητής του τοπικού σταθμού, μαζί με έναν σύντροφό του, δολοφόνησε δύο από τους πιο σημαντικούς παράγοντες των Τσάμηδων στην περιοχή, τον κτηματία Τεφήκ Κεμάλ και τον γιατρό Αχμέτ Κασήμ. Οι συγκρούσεις και οι διαμάχες μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων είχαν αυξηθεί, ειδικά μετά την δολοφονία από τους χριστιανούς ενός επιφανούς μουσουλμάνου, του Γιασίν Σαντίκ, τον Δεκέμβριο του 1942.

    Μαρτυρίες υπάρχουν ακόμα και από Έλληνες που είχαν δει τα γεγονότα αυτά και όχι μόνο από Αλβανούς. «Τα έκτροπα σε βάρος των μουσουλμάνων συνεχίστηκαν από δημόσιους λειτουργούς και χριστιανούς κατοίκους, μόλις έφυγαν οι άντρες για εξορία. Με το πρόσχημα της δήθεν ανάκρισης…καλούσαν στα γραφεία τους όμορφες χανούμισσες και τις βίαζαν…Οι λεηλασίες σπιτιών, οι αρπαγές ζώων φανερές. Οι βιασμοί κοριτσιών και γυναικών πολλοί και επώνυμοι. Η βίαιη υποχρέωση σε έκδοση μουσουλμανίδων σε ορισμένα χωριά μεγάλη…» λέει ο Γιάννης Σάρρας (Γιάννης Σάρρας, «Ιστορικά-Λαογραφικά περιοχής Ηγουμενίτσας», σελ.631). Γράφει επίσης για την εκτέλεση των 8 μουσουλμάνων κατοίκων στη θέση Βίγλιζα στα υψώματα Λαδοχωρίου, που την επιβεβαιώνει –ως αυτόπτης μάρτυρας- ο Χρίστος Λόης, οπλίτης τότε στο 39ο Σύνταγμα Ευζώνων, και την καταγράφει στο βιβλίο του «Από τις σελίδες της μνήμης. Περιστατικά Πολέμου, 1940-1941», εκδ. Παπαδήμα, σελ.17.

    Το θέμα της γενοκτονίας των Τσάμηδων συμπεριελήφθη στην ατζέντα της τέταρτης γενικής συνέλευσης του Οργανισμού Μη Αναγνωρισμένων Εθνών και Λαών (UNPO) -που εδρεύει στη Χάγη- στις 20-26 Ιανουαρίου 1995.

    Ας δούμε μερικές μαρτυρίες των ανθρώπων που έζησαν εκείνη την εποχή τα γεγονότα από πρώτο χέρι.

    .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Εσαμπουντίν Καντίου λέει: «Μας συγκέντρωσαν όλους στο σπίτι ενός Αλβανού, του Σαλί Αβούζι. Εκεί υπήρχαν και άλλοι που είχαν έρθει στην πόλη μας από τα γύρω χωριά. Εκεί είχαν συγκεντρώσει γυναίκες και μικρά παιδιά, καθόλου άντρες. Μας είχαν εκεί για περίπου 5-6 μήνες. Σχεδόν κάθε μέρα έθαβαν και από ένα παιδί. Μας είχαν πιάσει αρρώστιες, ήμασταν σε άσχημη κατάσταση. Δεν είχαμε να φάμε. Με λίγα λόγια πέθαναν πολλά παιδιά και ηλικιωμένες γυναίκες. Υπήρχαν κάποιες γυναίκες άνω των 80 χρόνων.. οι Έλληνες τους έριχναν από τις σκάλες και πέθαιναν…».

    Η Καντριέ Οσμάνι λέει: «Σκότωσαν τον πατέρα μου, τον ξάδερφο μου, τους αδερφούς της μητέρας μου και την αδερφή της μητέρας μου που ήταν παράλυτη. Την έριξαν από τις σκάλες και μετά την πυροβόλησαν…».

    Η Καντριέ Αλίου λέει: «Μπήκαν το βράδυ οι Έλληνες στο σπίτι μας, πήραν τα 4 πρόβατα που είχαμε. Η μητέρα μου με το μωρό στην αγκαλιά της τους έλεγε: {Σας παρακαλώ, δεν έχω γάλα για τα παιδιά μου} και ένας στρατιώτης της είπε: {Έχω μόνο μία σφαίρα, δεν είμαι εδώ για να την σπαταλήσω, πήγαινε μέσα}. Άκουγα τις γειτόνισσες μου που φώναζαν και έκλαιγαν. Τις είχαν κόψει τα αυτιά, τους τραβούσαν τα σκουλαρίκια από τα αυτιά τους με τη μία και τους τα έκοβαν. Τις είχαν κόψει τα δάχτυλα για να τις πάρουν τα δαχτυλίδια.. απίστευτα πράγματα. Ξεκοίλιασαν έγκυες γυναίκες. Θυμάμαι ακόμα μία γυναίκα που είχε ένα μεγάλο τραύμα από λόγχη ανάμεσα στους ώμους της».

    Ο Ραχμί Ουζέιρι λέει: «Σκότωναν γυναίκες και παιδιά. Είχαν ξεκοιλιάσει γυναίκες και τους έπαιρναν τα έμβρυα μέσα από τις κοιλιές τους. Τους είχαν κόψει τα δάχτυλα και τους έπαιρναν ό,τι κόσμημα φορούσαν..».

    Ο Φαήκ Μπολλάτι λέει: «Το πρώτο που μας ζήτησαν ήταν για χρυσό. Ό,τι είχαμε, ό,τι είχαν η μητέρα μου και η θεία μου στον λαιμό τους και στα δάχτυλα τους τους τα άρπαξαν. Τότε είπαν στη μητέρα μου: {Θέλουμε τον γιο σου για ένα λεπτό. Θα τον πάρουμε και θα στον ξαναστείλουμε σε ένα λεπτό}. Δεν το είδα αλλά άκουσα τη μητέρα μου να κραυγάζει και να χοροπηδάει’ είχαν κόψει το κεφάλι του αδερφού μου. Ήταν μόνο 17 χρόνων…. Ένας γείτονας μας μας πήρε μετά στο σπίτι του. Το όνομα του ήταν Τσιλ Μπάρμπα. Του δώσαμε μερικά χρήματα και μας άφησε να μείνουμε στο σπίτι του. Αφού τη νύχτα μας πήρε χρυσαφικά και ό,τι μας είχε απομείνει, μας πήρε την άλλη μέρα σε μία εκκλησία. Στην εκκλησία θυμάμαι ότι τρεις φορές μας έβγαλαν έξω ώστε να μας σκοτώσουν αλλά παρενέβησαν κάποιοι Βρετανοί στρατιώτες και σωθήκαμε.. υπήρχε και μία γυναίκα. Τότε μας πήγαν για τέσσερις μήνες στην Ηγουμενίτσα, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης και σε σπίτια κοντά στο λιμάνι, θυμάμαι ακόμα πως ανοιγόκλειναν τις μεγάλες σιδερένιες τους πόρτες. Άνοιγαν τις πόρτες, έπαιρναν νεαρά κορίτσια και τα βίαζαν. Κάποια επέστρεφαν πίσω, κάποια άλλα τα σκότωναν. Ακούγαμε τις κραυγές τους. Εκεί πέθανε μία από τις αδερφές μου από πείνα και έθαψαν ζωντανή μία θεία μου που τα παιδιά της ζούνε ακόμα».

    Η Ραμπιέ Σεριάνι λέει: «Σκότωσαν τον πατέρα μου. Σκότωσαν τον πεθερό της θείας μου. Τους έστειλαν στο τζαμί της Παραμυθιάς. Είπαν στη θεία μου και σε μερικές άλλες γυναίκες να καθαρίσουν το τζαμί. Όταν πήγαν στο τζαμί, ήταν γεμάτο με ακέφαλα πτώματα. Η θεία μου αναγνώρισε τον αδερφό της από τη μπλούζα που φορούσε. Ήταν ο μοναδικός της αδερφός ανάμεσα σε 5 αδερφές που είχε. Αναγνώρισε τον πεθερό της από ένα χαρακτηριστικό που είχε στις κάλτσες του… Τελικά δεν υπήρχε τίποτα να καθαρίσουν. Τις είχαν πάρει στο τζαμί μόνο για να δουν..».

    «Ήμουν ήδη παντρεμένη για δύο χρόνια όταν σκότωσαν τον εικοσι-πεντάχρονο αδερφό μου και τους δύο αδερφούς του άντρα μου’ τον Σουλεϊμάν, τον Χαμίτ και τον αδερφό μου τον Εκρέμ. Ο ένας ήταν 39 και ο άλλος ήταν 22 χρονών. Μας πήραν και τα 700 πρόβατα που είχαμε…» λέει μία άλλη ηλικιωμένη πλέον γυναίκα (δεν θυμάμαι το όνομα της).

    .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η Σανιγιέ Μπολλάτι από την Παραμυθιά (Ajdonat) κάηκε ζωντανή ρίχνοντας της οινόπνευμα, αφού πρώτα της έκοψαν τους μαστούς και της έβγαλαν τα μάτια. Ο Ομέρ Μουράτι δολοφονήθηκε, έκοψαν το σώμα του σε κομμάτια και τα περιέφεραν στην Παραμυθιά.

    Στο σπίτι του Σούλο Τάρι είχαν συγκεντρωθεί περισσότερες από σαράντα γυναίκες. Ο Τσίλι Πόποβα απ’ το χωριό Πόποβο (Αγία Κυριακή) μαζί με μία ομάδα στρατιωτών, μπήκαν στο σπίτι και ξεκίνησαν να βιάζουν τις γυναίκες και τα κορίτσια σε ένα από τα δωμάτια. Οι κραυγές των γυναικών ακούγονταν όλη τη νύχτα. Ο Σέρι Φέιζο, ο Φικρέτ Σούλο Τάρι και άλλοι, δολοφονήθηκαν.

    Ο Χιλμί Μπεκίρι από τους Φιλιάτες (Filati) χτυπήθηκε μπροστά στα μάτια της οικογένειας του και αφέθηκε στο έδαφος να σφαδάζει. Η οικογένεια του θέλοντας να τον προστατέψουν, τον μετέφεραν στο σπίτι του γιατρού Μαυρουδίου. Έμεινε εκεί για μερικές ώρες αλλά ύστερα ο γιατρός ζήτησε να τον πάρουν. Τον πήγαν στο σπίτι του Στάβρο Μουχατζίρι, και στη συνέχεια στο σπίτι του Σουάιμπ Μέτια, όπου είχαν συγκεντρωθεί και άλλες οικογένειες. Το πληροφορήθηκαν οι Έλληνες παρακρατικοί και πήγαν στο σπίτι και τον σκότωσαν, αφού πρώτα του έβγαλαν τα χρυσά του δόντια με πένσες. Ο Μάλο Μούχο, ένας ογδοντάχρονος που για τέσσερα χρόνια είχε μείνει παράλυτος, δολοφονήθηκε. Τον έσφαξαν με ένα μικρό σπαθί μπροστά στη σύζυγο του. Του άνοιξαν το κεφάλι και τα μυαλά του πετάχτηκαν πάνω στη σύζυγο του. Στη συνέχεια διέφυγαν ανενόχλητοι.

    Ο Αμπντούλ Νούρτσε απήχθη στο Τρικόρυφο (Spatar) και οδηγήθηκε στους Φιλιάτες με τα πόδια και χωρίς παπούτσια, όπου τον έσειραν στους δρόμους της πόλης, και τελικά τον σκότωσαν μπροστά στο σπίτι του Νιδ Ταφότσι. 16 μέλη της οικογένειας του Λίλε Ρουστέμι από τον Άγιο Βλάσιο/Σούβλιασι (Sullashi), κυρίως παιδιά, κατακρεουργήθηκαν χωρίς να επιζήσει κανένας. Ο Τζελάλ Μινίτι από την Παραμυθιά αποκεφαλίστηκε πάνω στο πτώμα του μουφτή Χασάν Αμπντουλλάχου.

    Ο Σαλί Μουχεντίνι, ο Αμπεντίν Μπάκος, ο Μουχάμμεντ Πρόνια και ο Μάλο Σεϊντίου βασανίστηκαν, τους έκοψαν τα δάχτυλα, τη μήτη, τη γλώσσα και τα δάχτυλα των ποδιών, και ενόσο αυτοί σφάδαζαν από τους πόνους, οι αντάρτες του Ζέρβα χόρευαν και εξυμνούσαν τον αρχηγό τους. Στο τέλος τους σκότωσαν χτυπόντας τους με μαχαίρια και κοφτερά αντικείμενα.

    .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ακολουθεί η περιγραφή του Εσρέφ Χιλμί, κατοίκου της Παραμυθιάς, ο οποίος περιέγραψε τη σφαγή που έγινε στην περιοχή:
    «Την Τρίτη, 27 Ιουνίου 1944, στις 7 το πρωί, οι Έλληνες αντάρτες (του Ζέρβα), υπό τον συνταγματάρχη Κρανιά, τους Χρήστο Σταυρόπουλο, Λευτέρη Στρουγκάρη, και Νικόλαο Τσένο, μπήκαν στην πόλη και η διαταγή δόθηκε: κανένας δεν έπρεπε να ζήσει… Το ίδιο απόγευμα, συνέλλαβαν τους άντρες, τις γυναίκες και τα παιδιά, λες και ήταν κλέφτες. Το επόμενο πρωί όλοι οι άντρες δολοφονήθηκαν.

    Αφού με κράτησαν φυλακισμένο για τέσσερις ημέρες, με άφησαν να φύγω για να πάω να θάψω τους νεκρούς. Στην περιοχή ‘η εκκλησία του Άη Γιώργη’, αναγνώρισα 5 πτώματα. Οι υπόλοιποι ήταν αδύνατον να αναγνωριστούν, εξαιτίας των βασανιστηρίων που είχαν υποστεί. Τα 5 θύματα που αναγνώρισα ήταν: ο Μετ Τσέρε, ο Σαμί Ασίμι, ο Μαχμούτ Κούπι, ο Άντεμ Μπεκίρι και ο Χακί Μίλε. Δύο ημέρες αργότερα, με έστειλαν στα Βώλια, κοντά στο σπίτι του Δημήτρη Νικολάου, όπου είχαν σκοτώσει 8 ανθρώπους. Δεν μπόρεσα να τους αναγνωρίσω επειδή τους είχαν κόψει κομματάκια. Παντού τριγύρω υπήρχαν πτώματα. Μία γυναίκα με το ονοματεπόνυμο Σανιγιέ Μπολλάτι υπέσθη φοβερά βασανιστήρια και την έκαψαν ζωντανή με οινόπνευμα. Αυτή η τραγωδία έγινε την Τετάρτη, ενώ την Παρασκευή το πρωί μεταφέρθηκε από τη μητέρα της και δύο συγχωριανούς κατά διαταγή των παρακρατικών και αφού την κάλυψαν με μία κουβέρτα, την έκρυψαν σε μία αποθήκη ώστε να μην τη δει κανείς. Η καημένη γυναίκα πέθανε 5 ημέρες αργότερα. Το πτώμα της είχε γεμίσει σκουλήκια.

    Όλα αυτά που αναφέρω εδώ, τα έχω δει με τα μάτια μου. Στην αρχή, κρύφτηκα για 5 μέρες σε μία σοφίτα, αλλά με έπιασαν οι μοναρχο-φασίστες και με οδήγησαν μπροστά στον Κρανιά ο οποίος αφού με ρώτησε διάφορα, διέταξε να με φυλακίσουν. Στη φυλακή βρήκα άλλα 380 άτομα, ανάμεσα τους γυναίκες και παιδιά. 120 από αυτούς πέθαναν από την πείνα. Τέσσερα άτομα μαζί με ‘μένα ήμασταν στη φυλακή για 15 ημέρες, μετά απ’ τις οποίες μας μετέφεραν στην Πρέβεζα (Prevezë) και από εκεί στα Γιάννενα (Janinë), όπου μείναμε για 40 ημέρες. Εκεί μας υπέβαλαν απερίγραπτα βασανιστήρια. Απελευθερωθήκαμε ύστερα από την άφιξη στην πόλη των δυνάμεων του ΕΑΜ.»

    Ο Ντερβίς Σούλο από το χωριό Τρικόρυφο (Spatar) στην περιοχή των Φιλιατών (Filati), περιγράφει τη σφαγή στο Τρικόρυφο ως εξής:
    «Το πρωί του Σαββάτου τον Σεπτέμβριο του 1944, συγκέντρωσαν τους κατοίκους μπροστά από το τζαμί του χωριού. Οι στρατιώτες άρχισαν να βιάζουν τις γυναίκες και τα κορίτσια, ακόμα και μεγάλες γυναίκες. Η Πέτσε Τσουλάνι, 50 χρόνων, βιάστηκε, της έκοψαν τα μαλλιά και τα ατιά της, και στο τέλος τη σκότωσαν στο περιβόλι της, στην περιοχή Μούτσο. Είχαν φέρει στο σπίτι μας την οικογένεια του Σάκο Μπανούσι από την Σκορπιόνα (Skropjona), που αριθμούσαν 8 γυναίκες, άντρες και παιδιά. Αφού βίασαν τις γυναίκες και τις έκοψαν τους μαστούς με μαχαίρια, τους σκότωσαν όλους….

    Στο σπίτι του Νταμίν Μουχαμέτι, δολοφονήθηκαν 5 γυναίκες και 3 παιδιά… Στο σπίτι του Φετίν Μουχαμέτι, βίασαν και βασάνισαν τη Χάνε Ισούφι και μία άλλη γυναίκα… Στο σπίτι του Ντούλε Σερίφι, έκοψαν τα κεφάλια του ογδοντάχρονου Σουλεϊμάν Διμίτσα και της συζύγου του. Στο σπίτι του Μέτο Μπράχο, 20 άτομα, άντρες, γυναίκες και παιδιά, κάηκαν ζωντανοί… Η Κίγιε Νούρτσια, 70 ετών, μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου… Στο αμπέλι του Ζούλε και στον κήπο του Αμπντούλ Νούρτσε, είδα 20 σφαγμένους ανθρώπους. Στο σπίτι του Χατζή Λατίφι, βίασαν την κόρη του Χατζή Γκουλάνι, ενώ στο σπίτι του Μέιντι Μέτο βίασαν την Χάβα Αϊσια και την Νάνο Αράπι την οποία στη συνέχεια σκότωσαν».

    κ.α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος26/6/15 12:02 μ.μ.

    από τις μαρτυριες των μεν και δε εχουμε.....
    α]οι ελληνικες μαρτυριες ομιλουν για ασχημα γεγονοτα-αθλιοτητες απο μεριας αλβανοτσαμηδων όπως κλοπες-λεηλασιες απαγωγες βιασμους και φονους [με τα βασανισμου πολλες φορες ] όχι μονο ανταρτων [ πραγμα που θα ειχε '''καποια''' '''λογικη'''] αλλα και μεροκαματιαριδων ανεξαρτήτως οικονομικης κατάστασης πολλες φορες,ανθρωπων που ειχανε πχ κατεβει στην αγορα της πολης, η που ειχανε παει για μεροκαματο , ειτε ακομα και παιδιων που βοσκούσανε τα προβατα κλπ κλπ ..και τα οποια γεγονοτα αναφεροντε σε ολο το διαστημα 1940-44 αφου ακομα και κατά τον διωγμο του 1944 οι τσαμηδες δηλητηριασανε τα πηγαδια [ με σκοπο να πεθανουν αυτοι που θα πιουν] ειτε καψανε χωρια όπως παλια σαγιαδα και το μαυρουδι κλπ. συμφωνα με τις μαρτυριες που υπαρχουν ευτυχως στο youtube ....επισης γινεται λογω για τετραετή πεινα [ 41-45] από την οποια και όπως ξερουμε βασσανιστηκανε ολοι οι ελληνες [ πλην των μελων των κατοχικων κυβερνήσεων, των μαυραγοριτών και των πολύ στενων [ενοπλων] συνεργατών των γερμανων] [ μικρη μειοψηφεια στο συνολο των ελληνων οι παραπανω κατηγοριες]...επισης είχαμε και καψιμο χωριων από γερμανους κατα το 1940-44 από τα κατοχικα στρατεύματα σε ολη την Ηπειρο
    β]τα ασχημα γεγονοτα-αθλιοτητες που υποστηκανε οι τσαμηδες από τους ανταρτες τουΕΔΕΣ ,συμφωνα με τις δικες τους μαρτυριες γινανε εις βαρος τους στα τελη του 1944 [ δηλαδή κατά την αποχωρηση η και λιγο μετα , των γερμανικων στρατευματων.] Εκει αναφερουν πραξεις ομοιες [ σκοτωμοι πλιατσικο βιασμοι ] με αυτές που ειχανε διαπραχθει από τσαμηδες σε βαρος ελληνων τα τέσσερα προηγουμενα χρονια όπως εχουμε από τις παραπανω ελληνικες μαρτυριες..ακριβως τα ιδια γεγονοτα ...ενω απο την αλλη δεν γινετε λογος για πεινα κατοχικη αλλα αντιθετα γινετε λογος απο τους περισσοτερους [ κατά το διωγμο του 1944] για κλοπη της περιουσιας τους [ χρυσαφικα , 700 προβατα και αλλα τετοια ]......πραγματα τα οποια , κατα τις παραμονες ης απελευθερώσεως και μετα από τετραετή κατοχη ειχαν ως γνωστον , μονο οι πολυ στενοι - και ενοπλοι συνεργατες των κατοχικων στρατευματων στον ελλαδικο χωρο...επισης δεν υπηρξε το 1940-44 καψιμο χωριου αλβανοτσαμηδων από κατοχικα στρατεύματα [ πραγμα εξισου '''υποπτο'' με τα προηγουμενα] ....όλα αυτά κατι δειχνουν ...το οποιο δε θελουν να δουν οι εθνικιστες αλβανοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος26/6/15 12:03 μ.μ.

    Και επειδη οο αλη αλ γιουνανη εχει εφεση με τις μαρτυριες να μερικες .....Συνταγματαρχης των SS στην Ηπειρο Ζοζεφ Ρεμον ''''στον αγωνα εναντιων των ανταρτων οι μονοι που μας υποστηριζουν είναι οι Αλβανοι ''...'' Το συνταγμα μου και οι Αλβανοι ειχαν διαρκως απωλιες κατά την διαρκεια των επιχειρησεων''''...αυτά είναι τα κατα το 1943 γεγονοτα κατά την γερμανικη κατοχη της Ηπειρου....
    οι ομολογιες αυτές των στρατευματων κατοχης [ ιταλων και γερμανων] μεσα από εγγραφα της εποχης ....
    οι μαρτυριες των ιδιων ηπειρωτών για τα χρονια εκεινα 1940-44...
    τα ιστορικα ντοκουμέντα για τις εκαθαριστικες επιχειρήσεις γερμανων και τουρκοτσαμηδων , μαχες ,λεηλασίες σε ηπειρο αλλα και σε ''αλβανικο'' εδαφος [ταγμα ντινο] προς ανταρτες αλλα και προς αμαχους.....
    η όχι και τοσο καλη αντιμετωπιση τους τοσο από το εαμ ελλαδος αλλα και αργοτερα το εαμ αλβανιας δειχνει τη γνωμη που ειχανε σχηματισει μεχρι τοτε οι δυο αριστερες οργανώσεις για την πλειοψηφεια των τσαμηδων.....
    η συμπεριφορα της πλειοψηφειας των τσαμηδων σε αντιθεση με την συμπεριφορα των αλλων εθνικων η θρησκευτικών μειονοτήτων [ μουσουλαμνικες εθνοτητες της θρακης τουρκοι και πομακοι κλπ ] τοσο εναντι του κρατους [ η οποια συμπεριφορα θα ηταν ισως δικαιολογημενη] αλλα το σημαντικοτερο εναντι των απλων ελληνων συντοπιτών τους [ αυτό το τελευταιο πληρωσανε οι τσαμηδες ]
    αλλα ακομα και η εμεση ομολογια των ιδιων των τσαμηδων όταν υπεγραψαν στις αρχες του 1944 [ στους φιλιατες ] τη [κατά καποιο τροπο] στρατιωτικη συμμαχια τους με τον ελας με ανταλλαγμα την ''''αμνηστευση των ως τοτε αδικημάτων που ειχανε διαπραξει εις βαρος των ελληνωνν συντοπιτών τους'' από μεριας των ελασιτων ανταρτων......όλα αυτά κατι δειχνουν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος26/6/15 12:40 μ.μ.

    ρε αλη συνεχεια αυτό κανετε ..μας παραθέτετε μαρτυριες από τον 1944 [ κατά την αποχωρηση τσαμηδων και γερμανων]....μας σοκαρες .. τι να σου πω...μαθε ότι ακριβως τα ιδια κανανε οι τσαμηδες το 1940-44...για αυτό και τους παθανε αυτά που παθανε....αντίθετα τους μουσουλμάνους τουρκους και πομακους της θρακης δεν τους πειραξε κανενας ..ακριβως επειδή δεν ειχανε πειραξει κανενα επι κατοχης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος30/12/15 3:24 μ.μ.

    Σεβαστε μου, πατερα…..αυριο έλα στο Παγκρατι να πάρεις του πτώμα ΣΟΥ………..να πάρεις και την κάπα μου και 27 χιλιάδες δραχμές………….».
    Μέρες του 1943 στη Θεσπρωτια κι οι Τσαμηδες βοηθανε τα στρατευματα Κατοχης , Ιταλους και Γερμανούς , για να κάνουν τη ζωή των Χριστιανων της αφόρητη…..βιαιοπραγιες, δολοφονιες και ο,τι άλλο περιλαμβάνει ο κώδικας τιμης των…..κατσαπλιάδων !!!!
    Τετοιες μέρες έφτασε και στον πατερα της μάννας μου ένα γραμμα απο το γυιό του Σπύρο, που αναποδογυρισε τα βουνά της Βορειου Ηπειρου, πολεμώντας τους Ιταλους, για να τον πετυχει τσάμικο βολι στο Παγκρατι της Παραμυθιάς κι οχι στην Ντρεμπεσινα και το Τεπελένι.
    Η επιλογή των Τσάμηδων για το ποιον θα » καθαρισουν » περνούσε απο το ποιούς φοβότανε και ποιούς υπολόγιζαν σαν ικανους να τους πολεμησουν…….κι η επιλογη του θειου μου έγινε κάπως έτσι ..
    Σ΄ενα μικρό χωράφι , στο Παγκρατι, λιγο πιό κάτω απο την Παραμυθιά ..εστησαν το εκτελεστικο απόσπασμα Τσαμηδες και Ιταλοι για να τον τελειώσουν…..φωναξαν και παππά οι αθεόφοβοι….
    — Να ξομολογηθεις , παλληκάρι μου, του λέει , ο παππάς….
    — Αντρες που πολέμησαν στην Αλβανια για τη Λευτερια, δεν έχουν αμαρτιες, παππά, του αποκρίθηκε…και ο γαλαντόμος φονηας των Τσάμηδων
    — Τι θέλεις , σαν τελευταια χάρη ;
    — Αφηστε με να τρέξω και πυροβολήστε με…..ειχε αντιληφθει οτι ο πύργος που ηταν σαν περιφραξη στο χωράφι , απο μέσα ηταν χαμηλός κι αποξω ψηλώτερος…σκέφτηκε….αν τον περάσω…σωθηκα…..ρισκαρε…τουκαναν τη χάρη….και οταν το ένα πόδι ηδη ειχε διαβει τον τοιχο, τρεχοντας για να πετυχει το θαυμα, οι σφαιρες του αποσπάσματος τον πέτυχαν πλαγιως κατα ριπάς μαζι…..δεν μπόρεσε να ριχτει και τ΄αλλοπόδι του…..
    Στον παππά, εδωσε το παραπάνω γραμμα με παράκληση να το δωσει στον πατερα του……

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος30/12/15 3:24 μ.μ.

    .....Η τελευταία φορά που βρέθηκαν στο χωριό μου –Λειά Φιλιατών- οι Τσάμηδες ήταν και η πιο οδυνηρή. Ήταν στις 20-4-1944 και εσυνόδευαν το γερμανικό τάγμα που επέδραμε στη Μουργκάνα για να την εκκαθαρίσει από τις αντάρτικες ομάδες. Ενόψει της επιδρομής των Γερμανών και Τσάμηδων, οι χωριανοί εγκατέλειψαν το χωριό. Οι Τσάμηδες έκαψαν τα περισσότερα σπίτια του χωριού, το λιθόκτιστο δημοτικό σχολείο και την εκκλησία της Παναγίας, κτίσμα του 17ου αιώνα. Η μοναδική γυναίκα που παρέμεινε, η τυφλή γερόντισσα Αναστασία Χαϊδή, όταν διεπίστωσε ότι καίγεται το σπίτι της, έβαλε τις φωνές, οι Τσάμηδες την πέταξαν στο φλεγόμενο σπίτι και κάηκε ζωντανή… Σκότωσαν επίσης τρεις Λειώτες, τον Γρηγόρη Λώλη, ετών 25, τον Γιώργο Μπίλη, ετών 53 και τον Βασίλη Σδούγκα, ετών 23, τους οποίους συνέλαβαν τυχαία έξω από το χωριό......ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟ 1944 ΠΑΘΑΝΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΑΘΑΝΕ...ΟΠΩΣ ΕΣΤΡΩΣΑΝ ,ΚΟΙΜΗΘΗΚΑΝ...ΑΘΟΥΣ ΣΚΟΤΩΝΑΝΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ...ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΥΤΟΙ ΤΟ ΑΡΧΙΣΑΝΕ....ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος30/12/15 3:25 μ.μ.

    Η καταπίεση έλαβε εξαιρετικά άγρια μορφή, με εμπρησμούς χωριών, κλοπή κοπαδιών, ληστείες και εκτελέσεις Ελλήνων χωρικών –π.χ. εκτέλεσαν την Ελένη Λώλου, από το χωριό Πηγαδούλια Φιλιατών, για να της πάρουν το άλογο και κάρφωσαν το κεφάλι της σε γκορτσιά! Εξετέλεσαν ακόμα και τον μετριοπαθή συμπατριώτη τους, πρόεδρο της μουσουλμανικής κοινότητας Σολοπιάς, ο οποίος τους είχε συμβουλεύσει να μη διαρρήξουν τη σχέση τους με τους ντόπιους Έλληνες. Ανεκήρυξαν αυτόνομη τη Θεσπρωτία, κατέλυσαν τις αρχές και εδήωναν, λεηλατούσαν και εξόντωναν τον ντόπιο ελληνικό πληθυσμό. Με την αποχώρηση των Γερμανών και την κάθοδο των ελληνικών αντάρτικων ομάδων στην περιοχή τους, γνώριζαν ότι είχε έρθει η ώρα της νεμέσεως για τα εγκλήματα που είχαν διαπράξει στην κατεχόμενη Θεσπρωτία επί τετραετία περίπου. Έτσι, φρονίμως ποιούντες, κατέφυγαν στη γειτονική Αλβανία.
    Έτσι, γράφει ο ΕΛΑΣίτης Π. Παπασταύρου, αυτόπτης μάρτυρας της συμπεριφοράς των Τσάμηδων στην περίοδο της κατοχής: «Γύρω στις δεκαπέντε χιλιάδες αριθμούσε εκείνη η μειονότητα των λεγομένων Τσάμηδων. Από τις πρώτες ημέρες του πολέμου είχαν ταχθεί στο πλευρό των Ιταλών. Το ίδιο έκαναν και με τους Γερμανούς αργότερα. Ντυμένοι με τις στολές των κατακτητών, λήστευαν, βασάνιζαν, ατίμαζαν, τρομοκρατούσαν την ύπαιθρο. Ο φόβος και ο τρόμος σκέπαζε όλη την Θεσπρωτία. Οι πράξεις βίας και τρομοκρατίας σε καθημερινή βάση… Όχι λίγες φορές δεν δίσταζαν, έτσι για πλάκα, να βάζουν στο σημάδι από απόσταση τσοπαναραίους και στρατοκόπους…» («Στο Στόμα του Λύκου» εκδ. Σύγχρονη Εποχή).....ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΕΙ ΕΝΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ...ΟΧΙ ΜΟΝΑΡΧΟΦΑΣΙΣΤΑΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΖΕΡΒΑ...ΑΛΛΑ ΕΝΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή